یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید!

رمزعبور حداقل باید 6 کارکتر باشد! نمایش

کد امنیتی اشتباه وارد شده! CAPTCHA code

آیا رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نام حداقل 2 کاراکتر!

نام خانوادگی حداقل 2 کاراکتر!

آدرس ایمیل خود را باید وارد کنید!

آدرس ایمیل با تکرار مطابقت ندارد!

یک رمز عبور امن برای خود انتخاب کنید! نمایش

تلفن همراه خود را باید وارد کنید!

لطفا پس از مطالعه قوانین پرشین دانشجو موافقت خود را با زدن تیک آن اعلام کنید!

آیا رمزعبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. ایمیلی حاوی لینک بازیابی رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد.

آدرس ایمیل خود را باید وارد کنید!

لینک بازیابی پسورد برای شما ارسال شد.

بازگشت به فرم ورود

حواله ارزی سوئیفت (SWIFT)

توجه: تمامی موارد گفته شده در ادامه به عنوان اطلاعات عمومی است و در حال حاضر خدماتی در این زمینه ارائه نمی‌شود.

 

از طريق سيستم سوئيفت جهانی (S.W.I.F.T) و يا ساير شبکه‌های بين‌المللی، مشتريان مي‌توانند ارز مورد نظر خود را به اکثر نقاط جهان و برای هر شخصی که مايل باشند ارسال نمايند، تا ذينفع به صورت مراجعه و يا از طريق برداشت، وجه مورد نظر را دريافت کند. عمليات نقل و انتقال وجوه (ارزی) با استفاده از سيستم شبکه جهاني سوئيفت (S.WI.F.T) و رعايت ضوابط و مصوبات پولشويي انجام مي‌شود.

1
سوئیفت چیست؟

سوئیفت (swift) انجمن ارتباط مالی بین بانکی بین‌المللی است که از حروف اول عبارت "The Society For Worldwide Interbank Financial Telecommunication” مشتق شده است و مرکز آن در کشور بلژیک است و به صورت مؤسسه و به شکل تعاونی فعالیت می‌کند. بعد از خاتمه جنگ جهانی دوم، به ویژه در اواخر دهه ۱۹۵۰، تجارت جهانی به سرعت شروع به رشد و شکوفایی کرد و به موازات آن حجم عملیات بین‌المللی بین بانکی گسترش یافت، لیکن رعایت نکردن استانداردهای بین‌المللی در محاورات بین بانکی باعث آشفتگی در پرداخت‌های بین‌المللی و افزایش هزینه‌های بانکی شده بود. از این رو در اوایل دهه ۱۹۶۰ حدود ۶۰ بانک بزرگ اروپایی و آمریکایی به این فکر افتادند که چگونه می‌توان پیام‌های بین بانکی را به نحوی طرح‌ریزی و استاندارد کرد که اتوماسیون سیستم بانکی بین‌المللی را به همراه داشته باشد.

در دسامبر سال ۱۹۶۷ هفت بانک معتبر از کشورهای آمریکا، اتریش، انگلستان، دانمارک، سوئیس، فرانسه و هلند مطالعه ای را شروع و در سال ۱۹۷۱، ۷۳ بانک از این کشورها هزینه مطالعه را تقبل کردند. این مطالعه به همت گروهی از متخصصان و به مدت یک سال طول کشید و نتایج آن در سال ۱۹۷۲ ارایه شد. در نهایت در ماه می ۱۹۷۳ سوئیفت با عضویت ۲۳۹ بانک از ۱۵ کشور در شهر La Hulpe در نزدیکی بروکسل پایتخت کشور بلژیک تأسیس شد.

1
سوئیفت کد چیست؟

سوئیفت کد ( Swift Code ) یک نوع علامت انحصاری برای شناسایی بانک ها است

این کد برای انتقال وجه بین بانک ها ، خصوصا انتقال وجه بین المللی و ارسال حواله ارزی استفاده می شود ، همچنین بانک ها با استفاده از بستر سوئیفت به یکدیگر پیغام می دهند.
کد سوئیفت از 8 الی 11 کاراکتر تشکیل شده است ، زمانی که کد سوئیفت 8 رقمی داده میشود منظور بانک عامل مورد نظر است و شعبه را مشخص نکرده است.
چهار کاراکتر اول کد سوئیفت: معرف کد بانک است که تنها می تواند حروف باشد.
دو کاراکتر دوم : معرف کشور بانک است، به طور مثال برای ایران IR است.
دو کاراکتر سوم : کد موقعیت مکانی بانک است.
سه کاراکتر آخر : کد شعبه بانک است که بدون این کد نیز شماره سوئیفت کامل است و این مورد انتخابی است.
رشد چشمگیر سوئیفت به خاطر مزایای بی شمار آن می باشد که از جمله این مزایا می توان به امنیت و سرعت آن اشاره کرد.

استاندارد: سیستم به نحوی طرح‌ریزی شده است که با ارسال پیام از طریق شبکه سوئیفت امکان برقراری ارتباط بین رایانه‌های دو بانک و انجام کلیه مراحل حسابداری از قبیل عملیات بستانکاری و بدهکار کردن حساب‌های زیربط، تهیه صورت‌حساب و صورت مغایرت بدون دخالت نیروی انسانی امکان‌پذیر بوده و روز کاری بعد کلیه اقدام باز حساب‌های ارزی مشخص و امکان رفع مغایرت‌ها به‌طور سریع فراهم خواهد بود.

قابلیت اطمینان: طراحی سیستم سوئیفت به نحوی بوده که درصد اشتباه در آن بسیار اندک است و در صورتی که مشخصه پیام به‌طور صحیح و مطابق با استانداردها تنظیم نشود، سیستم از قبول آن خودداری می‌کند. سوئیفت ادعا می‌کند که در حدود ۹۹/۹۹ درصد قابل اطمینان است. علت وجودی این ادعا مفقود نشدن یک پیام سوئیفتی از اول تأسیس در این شبکه است. بنابراین با حجم زیاد پیام‌ها قابلیت اطمینان به سیستم نزدیک به صد در صد است.

امنیت: پیام‌های مبادله شده به صورت خودکار مخابره می‌شوند و متن پیام‌ها تا رسیدن به مقصد پراکنده و نامفهوم است و دسترسی به پیام‌ها توسط افراد غیرمجاز میسر نیست.

سرعت: سرعت انتقال پیام در سیستم سوئیفت بسیار بالا است. ارسال پیام چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد و به محض ارسال آن از طریق شبکه سوئیفت توسط آخرین امضای مجاز، بلافاصله پیام تحویل سوئیفت می‌شود.

1
اطلاعات مورد نیاز برای انجام حواله ارزی توسط پرشین دانشجو چیست؟

به طور کلی ارائه اطلاعات زیر جهت ارسال حواله ارزی ضروری می باشد. لطفا قبل از ثبت سفارش، این اطلاعات را از شخص یا شرکت مقصد حواله دریافت نمائید.

- نام صاحب حساب

- آدرس صاحب حساب (اختیاری)

- نام بانک

- آدرس بانک

- اطلاعات حساب بانکی مقصد (شامل شماره حساب، کد سوئیفت و ...)

در جداول زیر فهرست موارد مورد نیاز ارائه شده است.
جدول اطلاعات مورد نیاز برای حواله ارزی دانشجویی سوئیفت

دقت شود که کلیه بخش های مرتبط جهت ارسال حواله برای پرشین دانشجو ارسال گردد. در صورت ارسال اشتباه اطلاعات از سوی شما دوست گرامی، مسئوليت هر گونه تاخير، كسر وجوهات و .... به عهده كاربر خواهد بود.

1
کارمزد بانکی حواله ارزی چه میزان است؟

مبلغ کارمزد حواله بانکی با توجه به بانک و کشور مقصد متفاوت می باشد و حداقل مقدار کارمزد 45 دلار/یورو می باشد. جهت اطلاع دقیق از هزینه حواله با پشتیبانان سایت تماس بگیرید و یا از قسمت پرتال پشتیبانی در صفحه نخست سایت، درخواست خود را ارسال فرمائید. لازم به ذکر است که قیمت های ارائه شده تنها برای همان روز معتبر بوده و برای ثبت سفارش در هر روز، باید از طریق ارسال ایمیل استعلام مجدد قیمت بفرمایید.

1
مدت زمان دریافت رسید حواله پس از واریز ریالی مبلغ حواله چه مدت است؟

اسکن رسید بانکی حواله بین یک تا سه روز کاری برای ایمیل شما ارسال خواهد شد. در اسکن رسید فقط اطلاعات مرتبط با حواله شما ارسال خواهد شد و اطلاعات حساب شخصی پرشین دانشجو حذف خواهد شد.

1
مدت زمان رسیدن پول به حساب بانکی مقصد چه مدت می باشد؟

زمان دریافت پول در بانک مقصد ممکن است بین یک تا ده روز کاری پس از تاریخ انجام حواله به طول می انجامد. متغیر بودن این زمان به بانک مبدا و مقصد بستگی دارد و به طور دقیق نمی توان در این خصوص اظهار نظر نمود. همچنین این زمان به تعداد بانک های واسط بستگی دارد. در برخی مواقع نیز ممکن است هزینه ارسالی توسط سازمان های متبوع چند روز تحت بازرسی قرار گیرد و سپس در اختیار بانک مقصد قرار داده شود.

1
مدت زمان رسیدن پول به حساب بانکی مقصد چه مدت می باشد؟

زمان دریافت پول در بانک مقصد ممکن است بین یک تا ده روز کاری پس از تاریخ انجام حواله به طول می انجامد. متغیر بودن این زمان به بانک مبدا و مقصد بستگی دارد و به طور دقیق نمی توان در این خصوص اظهار نظر نمود. همچنین این زمان به تعداد بانک های واسط بستگی دارد. در برخی مواقع نیز ممکن است هزینه ارسالی توسط سازمان های متبوع چند روز تحت بازرسی قرار گیرد و سپس در اختیار بانک مقصد قرار داده شود.

در صورت ثبت سفارش در روز های شنبه و یکشنبه (روزهایی که بانک های خارجی تعطیل هستند) امکان حواله بانکی وجود نخواهد داشت و سفارش شما در روز غیر تعطیل بانک های خارجی، با درنظر گرفتن اختلاف زمانی ساعات کار بانک با ایران، صورت خواهد پذیرفت.

1
محدودیت های ارسال حواله ارزی چیست؟

- ارسال invoice در حالتی که قرار است حواله به حسابهاي شرکتي واریز شود، ضروري مي باشد.لطفا قبل از ارسال سفارش جهت هماهنگي بيشتر invoice را ازطريق ايميل براي پرشین دانشجو ارسال کنيد

- ارسال حواله به حساب هاي شرکتی، کنفرانس ها، ژورنال ها و مواد مشابه توسط مشتريان بسيار معمول تر بوده و معمولا بدون مشکل صورت مي پذيرد. در مقابل واريز به حسابهاي شخصي از طرف بانك گيرنده بسیار حساسيت برانگيز است، زيرا بانك هاي مقصد طبق تعهد خود مبالغ بالا را به نهاد هاي مسئول دولتي کشور خود گزارش مي دهند و اگر بانک توجيهي براي تراکنش نداشته باشد مبلغ را برگشت مي دهند. بنابراین پیشنهاد مي شود براي به حداقل رساندن ريسك، مبالغ ارسالي به حساب هاي شخصي كمتر از 5000 دلار باشد.

1
پرداخت هزینه ریالی حواله ارزی دانشجویی SWIFT به پرشین دانشجو چگونه است؟

پرداخت ریالی هزینه ارسال حواله SWIFT در پرشین دانشجو از طریق درگاه بانک ملت و پارسیان بوده و پس از پرداخت، رسید و کد رهگیری به شما ارائه خواهد شد. برای ثبت سفارش می‌توانید از طریق آدرس زیر (همراه با مشخصات کامل ارسال وجه) اقدام نمایید:

فرم ثبت سفارش پرشین دانشجو

در لینک بالا پس از پر کردن فیلدها مبلغ ریالی معادل نمایش داده شده و با زدن دکمه «ادامه - پرداخت» به درگاه بانکی هدایت شده و می توانید پرداخت خود را آنلاین از طریق درگاه معتبر بانکی انجام دهید. پس از پرداخت نیز به شما رسید و کد رهگیری ارائه خواهد شد. همچنین می توانید مبلغ ریالی را از طریق گزینه کارت به کارت شبکه شتاب واریز نموده و تصویر فیش واریزی را از طریق گزینه مربوطه ارسال نمایید.

1
رسید حواله ارزی ارسال شده از طرف پرشین دانشجو به چه صورت خواهد بود؟

رسید حواله ارزی به صورت عکس و یا فایل Pdf برای شما ارسال خواهد شد. در ادامه دو نمونه رسید حواله ارزی SWIFT ارائه شده است. توجه نمایید که این رسید ها فقط به عنوان نمونه می باشد و ممکن است با توجه به بانک ارسال کننده و کارگزار خارجی انجام دهنده حواله رسید ها متفاوت باشند.
نمونه حواله ارزی

 


نمونه حواله ارزی

در صورتی که به کارت های اعتباری بین المللی دسترسی ندارید جهت پرداخت هزینه ارزی خود می توانید یکی از سه روش زیر را انتخاب کنید.
پرداخت توسط پرشین دانشجو

شما می‌توانید از طریق فرم پرشین دانشجو، برای انجام پرداخت ارزی خود ثبت سفارش نمائید. پرشین‌دانشجو با استفاده از فایل راهنمای ضمیمه ثبت سفارش، پرداخت مورد نظر را انجام داده و سپس رسید پرداخت را از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌کند.

ثبت سفارش

پرداخت اتوماتیک در 10 دقیقه

شما می‌توانید با استفاده از سامانه پرداخت اتوماتیک Upay، ابتدا نسبت به شارژ حساب خود به میزان مورد نظر اقدام نموده و سپس پرداخت ارزی خود را در کمتر از 10 دقیقه به صورت اتوماتیک و بدون واسطه انجام دهید. 

ثبت سفارش

خرید ویزا کارت / مستر کارت

شما می‌توانید با خرید یک کارت ارزی بین‌المللی و وارد نمودن اطلاعات مربوط به کارت (شامل 16 رقم روی کارت، تاریخ انقضا ، کد CVV، آدرس و...) در صفحه مربوطه، شخصا نسبت به انجام پرداخت خود در سایت مورد نظر اقدام نمایید. 

ثبت سفارش

سوال دارید؟ از طریق پرتال پشتیبانی در سمت چپ صفحه مطرح کنید.